Fa poc més d’un any es va aprovar la Llei 20/2014, de 16 d’octubre, reguladora de la contractació electrònica i dels operadors que desenvolupen la seva activitat econòmica en un espai digital. És una llei molt nova i això fa que el Principat d’Andorra sigui un dels països europeus amb una legislació més avançada pel què fa a l’activitat desenvolupada en un espai digital.
Aquesta llei té per objecte regular la legalitat a les pàgines web amb els operadors que desenvolupen la seva activitat econòmica en un espai digital i la contractació electrònica en particular, fent especial referència al procés d’informació prèvia, de formació i de perfecció dels contractes. Regula també les comunicacions comercials electròniques.
Entenem que cal vincular-la directament amb la Llei 15/2003, de 18 de desembre, qualificada de protecció de dades, degut a que cada vegada més, les dades són facilitades o tractades per via digital.
Veiem doncs, que es tracta d’unes lleis que totes les empreses han de tenir molt presents. Actualment, moltes tenen pàgina web i pràcticament totes correu electrònic, essent aquest una de les principals vies de comunicació amb els seus clients.
El compliment d’aquestes lleis, a banda d’evitar possibles problemes legals i els perjudicis econòmics que aquests poden comportar a les empreses, permetrà oferir un millor servei als clients.
E-dret – dret en xarxa







